Saturday 10 August 2013

SELAMAT HARI RAYA!

Assalamualaikum.. eh? Sedar tidak sedar, masuk raya ketiga sudah. Macamana puasa kita yang sudah berlalu? Ok jugak? Harap tiada yang puasa yang yuk.

Ummi ada pesan, “ Kakak, bercakap dengan orang lain tu baik-baik sket aa..”. umi pesan tu beberapa hari sebelum raya. Masa buat biskut. Haha. Mau tergelak pun ada masa umi cakap macam tu. Tahu kenapa? Sebab….  Rupanya baru aku tersedar yang aku ni kasar sangat. Syukran umi sebab tegur.

Kad raya? Tahun ni aku teda bagi kad raya dengan orang. Tiada mood mau beraya bah. Teringat kekasih aku, si SPM ni. Dia mau merisik aku dulu sebelum kami bertunang bulan 11 ni. 6 haribulan. Ingat tu! Semua datang pi dewan. Tapi dia merisik ni lain sikit la. Lulus cemerlang ja aku, confirm dia ajak aku kahwin. Tu la , mesti buat betul-betul masa trial ni. Huh! *buat muka tension*

Ada sorang sahabat aku. Sahabat sedorm masa form 1. Si Mahanie namanya. Dia ni memang. Setiap tahun mesti bagi kad raya dengan aku. Tahun lepas la rasanya dia termissed bagi aku kad raya.  Tapi yang penting selalu la dia bagi aku kad. Kreatif bah dia ni bab-bab buat kad ni. Aku buat kad? Kirim salam ja. Sebab kamu nampaklah kecacatan yang amat jelas di kad aku. Buruk! Aku tidak sekretif Mahanie. Tapi sorilah mahanie, masa aku tulis entry ni, belum lagi aku buka tu kad kau. Situ terselit dalam buku aku. Malas aku mau ambil. *Ketara ni bah pemalas*


Apa-apapun,  Aku mau ucapkan selamat Hari Raya. Maaf Zahir dan Batin. Tersilap kata , terlepas segala bicara yang jelek harap dimaafkan. Beberapa orang ja member di sekolah dan guru yang dapat aku bagi ucapan guna sms. Sebab ramai yang tiada nombor fon dengan aku. Sori ya. Tapi jangan la kamu risau, segala silap dan salah kamu Dimaafkan.  Terima kasih sahabat yang nun jauh disana sebab mendoakan saya dapat result yang baik masa trial ni. Gud Luck juga ye . InsyaAllah boleh tu. Sama-sama kita excellent. Aku jadi Doktor Psikitiari ko jadi Dentist? Amacam Boleh? Aku sakit gigi nanti pergi je kat ko punya klinik. Haha. Mesti free punya kan? Terima kasih juga sahabat sebab maafkan aku pasal haritu. Semoga persahabatan kita ni kekal selamanya. Aminn :)

No comments: