Wednesday 14 August 2013

Jom Lakukannya!

Asyik-asyik, tajuk entry aku ni ber"jom-jom kan. Macam budak-budak. Tapi aku akui la, aku ni budak mentah lagi . Biasa la, penggunaan ayat ceggitu memang sudah menjadi lumrah kehidupan bagi aku.

Solat? Aik? tiba-tiba pula aku cerita pasal solat ni. Iyalah. Aku nak! Macamana? suka ati aku la. *Nampaknya aku semakin kasar. Tarbiah aku..

Dalam kita meniti kehidupan kita ni kan, kita perlu tau apa yang kita kejar sebenarnya. Duit? Harta? Cinta manusia? ahhhhh! banyak tu aku nak sebut. Penat mulut ni. Tu lah semua tu.

Tu ke, kita nak kejar? parah tuu. Sebab, benda-benda tu semua tak boleh bawak masuk kubur. Tapi, yang specialnya, amalan-amalan baik kita yang kita berhempas pulas buat masa didunia tu la yang jadi bekal kita nanti. Whoaa~ best kan? tu la orang kata, bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian. walaupun kita terpaksa dicaci maki masa didunia sebab kita ni bertudung , solat ke kita mesti sabar. Walaupun kengkadang tu, sebagai manusia, sudah menjadi fitrah juga kan untuk marah. Marah dengan diorang yang suka mempersenda tu.  Tapii tu lah, kita kena sabar.....

Aku nak share lagi ni pasal solat. ni ha!



Tu la. Kengkadang kita lupa kan? macam saya jugak. Lupa pasal benda-benda basic macam ni. 

=) salam sayang dari saya.

1 comment:

SAIDATUL NAZIAH said...

Pena Islam : Thanks for ur ziarah :)