Friday 30 August 2013

Budak2 Tedika :

Assalamualaikum malaysiansss..

Yan Abar?
Ape Khabaq?
Kaifa Haluka?

Macam2 lah kau sai.
Tadi aku baru ja balik dari tedika adik aku, Sarah. Diorang ada sambutan Hari merdeka and hari jadi. Best oww.. Sambut ramai-ramai. Masa aku tedika dulu, tiada lah semua tu. Tapi zaman sudah berubah kan. Macam-macam benda baru yang wujud hari demi hari.



merdeka!merdeka!merdeka!
















Sambutan majlis tu sederhana ja. tapi bagi atul, majlis macam ni sudah memadai. Budak-budak tu pun nampak happy sangat. Ibu bapa pun support. alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar.


Tengok tu. Nampak semangat kan?
Masa stay dekat diorang, baru aku terasa macam sudah dewasa. Ya.. tapi pra dewasa lah.

 aku tabik la dengan guru-guru tedika ni... bukan senang tau menghandle budak-budak kecik ni. Aku yang duduk-duduk diam disana tadi , dilanggar..nasib baik dorang tak tumbuk aku...suara budak-budak tu jangan cakap. macam bercakap dengan jarak 100 meter ja. Bagi atul, tu memang normal la kan. sebab adik-adik dirumah pun sama juga. tapi guru-guru tadika ni pun memang power la. Aku betul-betul berterima kasih dengan cikgu aku masa tedika dulu, cikgu Rosnah.  Cikgu ni telah mengajar aku banyak perkara sehinggalah aku berumur 5 tahun. Lepas tu aku pindah sekolah di Tedika lain. Walaupun arwah cikgu Asmah Nenggai sudah tiada dan cikgu cuma mengajar saya selama 1 tahun ja, tapi cikgu juga mengajar saya banyak perkara yang mematangkan diri saya ni.. Saya sentiasa doakan semoga kita bertemu lagi diakhirat sana dengan keadaan yang baik..insyaAllah (Al-Fatihah)...

Jasa guru ni tak ternilai sebenarnya. Lahirnya peguam, doktor , pensyarah semua tu adalah berkat tunjuk ajar guru jugak tu. Jangan dilupakan jasa mereka.


Apapun, Hari ni Hari Kemerdekaan. Semoga kemerdekaan negara ini akan berkekalan sampai bila-bila. korang pembangkang ker, kerajaan ke, bersyukurlah sebab hidup di bumi mesia ni. Kenanglah jasa pemimpin-pemimpin yang terdahulu... uisshhh... kepatriotikan aku sudah meningkat... hahaha..kidding..

serlahkan keyakinanmu

No comments: