Tuesday 6 August 2013

Cara Untuk mendaftar Akaun Nuffnang

Tiba - tiba mata aku macam burung hantu. Segar bugar malam ni. Huh! tidak dapat tidur ooo... Nak sahur pun, lama lagi. ni baru jam 2 lebih.

Teringat pula aku dengan permintaan adik sepengawas aku, Shakila. Dia baru juga berjinak-jinak merpati dengan dunia blogging ni. aku adalah juga cerita pasal nuffnang ni dengan dia. *macam ja pro sangat*
Dia agak tertarik dengan kebaikan nuffnang. So, aku akan tunjukkan caranya ya!

Step Pertama #1
Pergi tanya bang Google. Taip Nuffnang. Mesti tau kan.

Step Kedua#2
U akan terjumpa banyak link pasal nuffnang. Jadi pilih yang ada perkataan Nuffnang ja. Tekan terus. Jangan berlengah.

Step ketiga#3
Akan keluar benda ni. Tekan Malaysia ok.



Step#4
sesudah tekan, akan keluar pula ni benda. *maaf terlalu skema ayat.


Step#5
Ok. Proses pendaftaran bermula. Tekan Join Nuffnang tu. Isi semua yang dia mintak. terutamanya yang ada bintang-bintang merah tu.



Hmm. Saya rasa dah cukup penerangan pasal benda ni. Harap membantu la ya kepada yang memerlukan bantuan. Pasal menaikkan traffik , aku tak terer. Korang boleh tanya dengan blogger-blogger yang kukira otai macam si Nabeel ni. Dia ada banyak tips pasal benda ni. Buktinya, berkali-kali dah dia cashout. aku? haha.. belum rezeki lagi. InsyaAllah. Nanti adalah tu.

No comments: