Wednesday 14 August 2013

Nak Makan itulah. Ini. Bukaan. Itu.

Hari tu, aku ada terbaca dalam Newspaper pasal keburukan letak gambar makanan dalam laman social.  Pada asalnya, aku rasa lawak nak muntah! Sebab agak lucu juga kan. Makanan pun ada kontroversi jugak. Fikirkan artis je yang berkontroversi ni.


Sedap.Sedap.Sedap

Antara keburukannya ialah dapat menaikkan berat badan. Whoaa! Bercakap mengenai berat badan. Aku memang sensitive gila. Kenapa? Dulu masa aku kecik, punyalah kurus melidi badan aku ni. Tapi bila dah besar, semakin mengembang bak belon. Paling ketara dimuka la. Mungkin sengaja kali tu lemak naik ke muka aku untuk bagi warning supaya tidak banyak makan lagi! Insaf!
Sebenarnya, jika aku jadi kalian selaku pembaca, sudah semestinya aku tertanya-tanya, “Pesal tiba-tiba pula menaikkan berat badan?”

Jawapannya ialah.. Sebab bila Hang post gambar makanan yang mengiurkan, sudah pasti orang-orang yang membaca atau tengok picture yang hang share tu jeles.  Dia nak juga. Naaaak! Terutamanya makanan yang dia baru Nampak. Pastinya dia nak cuba! Macam aku la tu.

Tapi Maaf! Ni bukan aku. ahah


Tapi bagi aku, itu semua terpulang dengan diri kita sendiri. Sebab yang menentukan hala tuju diri kita ni sebenarnya siapa? Diri kita juga kan. So, bagi aku tak salah pon engko post-post gambar makanan yang lazat-lazat.  Post lagi, post lagi.


SMILE  J It’s Sunnah!

No comments: