Tuesday 6 August 2013

Love You , Blog

Assalamualaikum.  Semua mesti tengah dok buat kuih raya kan?
Ahaha ..(*ketawa malas). Aku pun tak terkecuali. Sejak aku berblog ni, macam best ja hidup aku. Selain aku dapat story morry dengan member-member aku kat sekolah, dapat juga aku story segala pengalaman aku di blog ni. Mmuah! Sayang awak blog.

Aku ni jenis orang yang suka berfikir tentang benda yang berlaku dipersekitaran aku. Biasalah manusia, banyak pengalaman baru ditempuhi setiap hari. Jadi , aku gunakan blog ni untuk aku tulis kebanyakan daripada pengalaman aku. Ramai orang suka tulis kat diary, tapi aku anggap blog ni separa diary aku. Sebenarnya , aku pernah juga menulis diary, tapi belum sampai pun sepuluh muka surat, aku dah bosan. Bosan. Bosan. Bagi aku, itu bukan abnormal. Sebab kebanyakan member aku pun sama macam aku. Tak suka tulis diary.

Aku juga rasa, penulisan blog aku ni tidak la sematang blogger yang lain. Tak taulah. Kalian yang pandai menilai. Ada juga yang tampil memberi komen positif untuk meningkatkan lagi semangat aku untuk berblog. Makaseh ya semua!. Pasal Komen negatif , Alhamdulillah. Belum pernah lagi aku terima.

Adik aku selalu membebel dengan aku. “kakak, belajarlaa.”  Tapi aku tak boleh terus straight belajar dalam sehari. Pening kepala .  So, aku gunakan blog ni untuk mereleasekan tension aku.

Dulu, manalah aku tau apa tu blog. Tapi si Nadiah yang perkenalkan dengan aku. Disitu barulah aku tau yang blog ni lebih syok daripada Facebook, Twitter dan sbg. Walau tak dapat berinteraksi atau berkomunikasi dengan pembaca, tapi aku rasa puas. Makaseh nadia.
Tapi bagi aku, blog ni bukan untuk memalukan orang lain atau pun medan untuk memburuk-burukkan orang lain. Ramai yang buat kesilapan macam tu. Kasihani diri sendiri. Jangan dizalimi. Mak aku pernah warning aku supaya tidak menulis sebarang  kenyataan yang berbaur protes. Ramai kan remaja sekarang ditangkap pasal tu. Aku tidak berminat menzahirkan pemberontakan aku di blog ni sebab aku kurang berminat pasal politik ni. Walaupun ramai member aku kata yang aku ni bercita-cita untuk menjadi seorang perdana menteri, tapi sebenarnya sangkaan mereka adalah tidak benar sama sekali. Oh tidak!! Sangat besar amanahnya tu. aku tidak sanggup. Botak kepala nanti. Tak comel.
Apa apa pun, aku rasa aku akan terus menulis sampai aku dewasa nanti. Banyak kebaikan berblog ni. Ok. Salam ramadhan. Tak lama lagi raya. Hantu-hantu pun akan berkeliaran. Hati-hati. Ahaha.


No comments: