Sunday 7 July 2013

Hidup Berpuak-puak

mesti ada yang bertanya, apesal tajuk entry ko pelik semacam eh? tidak dinafikan. Sememangnya ada yang bersoal begitu. Jawapannya mudah ! Kacang la katakan . Aku buat entry kali ni, untuk cerita sket pasal SYIAH. You know what is the meaning of SYIAH?? pada aku, femes betul nama ni disebut di media massa. Sebab, sekarang ni kan dunia tengah sibuk bercerita tentang pergolakan di Syria. Disana tu, Syiah ni aktif sangat. Over and Over aktif. Membahayakan. Di Malaysia pula, jangan tanya lah. Ada juga pengaruh Syiah tu disini. Cuma tak berbahaya macam di luar negara la.

ni aktiviti diorang time bulan Muharam
Takut aku tengok situasi Syiah diluar negara. Pelik tapi benar dan ganas! Moga-moga kita terhindar dari terjebak dengan puak ni. Islam itu mementingkan kesama rataan. tak ada istilah berpuak-puak. Tapi, apa yang kita dapat lihat sekarang, amatlah menyedihkan. Apa yang kita risaukan, itu yang terjadi.

Oklah. Gambar diatas merupakan antara kegiatan Syiah di Luar negara. Baru-baru ni, masa aku belek-belek Youtube, tetiba aku terjumpa satu video. tajuk Video tu "Pendedahan Syiah di Malaysia ". Belia Keamanan Malaysia (BKM) yang mendedahkan video ni. Jom kita tengok Video tu sama-sama. Renung-renungkan apa yang pelik dan tak diajar oleh Rasulullah dalam video ni.


Pelik sungguh ya cara mereka bersolat. Tapi Korang jangan contohi aa... Sesat nanti. Tak tercium bau Syurga. 

One More . aku nak tunjukkan dengan korang. Tengok Video Ni!



Beza sungguh kan? Islam tak ajar pun macam ni. hish tak faham.  Pelik Tapi Benar.

So, apa komen Anda?? 

5 comments:

Uks world said...

Astaghfirullah~! mudah-mudahan Akidah kita kpd Allah x mudah terpesong dengan syiah.. Kembalilah kepada al-quran dan assunnah..

Unknown said...

Syiah jelas2 terpesong dari ajaran islam sebenar.. Semoga Hidayah Allah terus bersama kita.. aminn..

SAIDATUL NAZIAH said...

Amin.. InsyaAllah !

Amirul Penulis Novel said...

Hari tu ada tertengok video syiah yang tetak badan guna parang tu... warggh... tak tidow malam dibuatnya. huhu.. semoga kita dilindungi hendaknya

SAIDATUL NAZIAH said...

Amirul : Aku pon tak sanggup tengok video tetak parang tuh.. perrgh..seram .