Friday 12 July 2013

Awak Tu, FITNAH!

=)  Awak tu Fitnah.

?? em? Tak FAHAM!

Wanita tu Fitnah. Ya. Memang wanita tu Fitnah terbesar dunia.  Fitnah kepada lelaki.
That’s why ramai kan kita tengok zaman sekarang ni, lelaki kecundang sebab wanita. Ya Allah! Besarnya penangan wanita nii. DANGEROUS YA WANITA NI KAUM ADAM!



So, ADAM-ADAM semua?
Jaga hati kamu . Jaga perasaan kamu. Jaga Mata. Dan semuua la jaga. Bahaya jika anda kecundang. Tak semua “kecundangan “ itu boleh diperbaiki.



So, Hawa? Anda bagaimana?
We Avoid it! Jangan kita tergolong ya.  Kita-kita dan kita semua ni cantek tau. No need to show it!. Orang tau pun kita ni cute, comel and cantik. Ciptaan ALLAH itu Cantik. Hurm, tak caye eh? Meh aku cerita sket.
HAVE you ever seen , yang wife nya cantik but her husband biasa-biasa aja. Hitam putih la gitu. Pernah tak, pernah tak? (oww, dengan mata yang berkelip-kelip, haha). Pernah tak? Aku pernah. Selalu @ sering aku lihat.
Disini aku nak cakap, Semua wanita itu menjadi FITNAH terhadap lelaki. Kecantikan wanita tu banyak. Tak semestinya dari aspek wajah ,malah banyak aspek. Kaca mata manusia ni berbeza-beza. Tu la pasal sometimes kita berselisih pendapat dengan orang lain. Sebab perspektif kita ni berbeza-beza. Hebat kan TUHAN? .



Hawa,
Kaum ni, ramai kat Dunia yang fana ni. Lebih ramai dari kaum lelaki. ALLAH memang ADIL! Sebab tu la kan kuota untuk kaum Lelaki memiliki wanita untuk dijadikan isteri, 4 orang kan? . Sadisnya jika keadaan tu terbalik. Pasti ramai kaum lelaki yang berkelahi dan berbunuhan disebabkan merebut kaum wanita yang sedikit. Memang setiap apa yang ditakdirkan di dunia ini, ada HIKMAH nya. Fikir dalam-dalam sket . Banyak aspek tuu wanita perlu jaga, antaranya Aurat. Ramai diantara kita yang gagal menjaganya. Kengkadang aku berhadapan dengan kegagalan untuk menjaga perkara ni. Ya Allah! Berdosanya aku! Gambar-gambar yang di post di Laman-laman social juga perlu untuk kita jaga. Boleh jadi Fitnah juga tu. Buat muka Gwiyomi. Ahahah. Awak memang comel. Tapi kecomelan tu hanya layak dilihat oleh yang berhak aja. Tak payah la tunjuk kat ramai orang yang awak comel. Banyak lagi dosa lain yang terselit nanti. Bahaya tuu. Eh, jangan pula korang BOM aku lepas ni ea. Aku just cakap benda betul. Mencegah itu kan lebih baik dari mengubati. Yang dah terlanjur buat, Jom kita bertaubat. Masih belum terlambat lagi.  Sebelum maut memanggil kita.


ADAM ,
Tugas u adalah untuk melindungi wanita. Ouh! Bukan wanita yang jaga korang. Terbalik pula tu. Jangan dipermain hati dan perasaan wanita walaupun kami ni ramai di dunia ni. Hati wanita ni lembut. Lagipun kami ni kan tercipta dari tulang rusuk kalian. Apa la tulang rusuk tu kan, tak kuat mana pun . Jaga mata ya. Kalau tak mampu menyara sorang isteri, jangan cuba-cuba menambah kalau tak berkemampuan. Binasa nanti diakhirat. Awak tu dulu dipersoalkan sebelum ahli keluarga yang awak pimpin. Awak kan ketua and automatic la jadi pemimpin untuk keluarga awak. Bahaya kan,? Tu la aku kata Allah tu Adil. Bukan nya mudah tau hidup menyara keluarga yang besar. Even awak ada duit banyak, tapi kalau tak adil dengan isteri-isteri awak, Habislah.



Kita selalu dengar , Ikut hati mati, ikut rasa binasa. So? Ikut apa? Ikut la situasi semasa kan. Kahwin bila rasa diri betul-betul berkemampuan. Jangan ikut Nafsu. Sunnah itu tak sama dengan wajib. Kahwin 4 tu sunnah, Solat tu wajib. Dahulukan Wajib, barulah disusuli dengan sunnah.  Back to the topic, WANITA adalah Fitnah Kepada Lelaki. Moga-moga kita terhindar dari melakukan perkara-perkara yang mungkar. Pandai-pandailah kita jaga diri supaya tak termasuk dalam golongan yang rugi, Ok?

gentlemen stail


Apa-apa pun , Saya ucapkan selamat berpuasa Di Bulan Ramadhan yang penuh barakah ni. Jangan puasa yang yuk tau!



=) SPM tak lama lagi. Doakan aku ya. Berdebars dah jantung aku ni. 

No comments: