Saturday 22 June 2013

oh MY KIMIA KE DESA!

huh! aku budak desa.

Kemarin, aku baru ja pergi kat satu program. This program actually organised by Jabatan Kimia Malaysia. Whoaaa! sukanya akuu... kenapa? sebenarnya, kebanyakan perkara yang berkaitan dengan kimia ni aku sangat suka.  yes ! memang aku suka.

So, memang dah tabiat aku. sangat suka mengunjungi segala pameran. dan aku takkan lupa akan sesuatu perkara yang sangat penting bagi aku. apa perkara tu? kamu mau tau apa? hahaa.... Pamplet yang di beri percuma di setiap pameran..  hmm.. bagi aku, pamplet tu penting sebab banyak info-info yang bagi aku menarik kat dalam tu.

Antara yang aku dapat la kan dari program tu ialah,

1. Dapat tahu bagaimana sebenarnya proses bekalan air bersih ini disalurkan.
2. Eksperimen. ada beberapa kaunter eksperimen dibuka. pelajar yang dipilih oleh guru mp kimia ni akan buat Demonstrasi dengan pengunjung.
3. Jumpa Member. hm. walaupun sebenarnya member-member aku tu kebanyakkan nya berjiran tetangga dengan aku, tapi jarang ouh kita berjumpa. kenapa? sebab aku ni jarang keluar dari rumah. Terperap laa katakan. (Tapi bukan katak bawah tempurung ek).
4. Motivation. Disamping ceramah&taklimat pasal kimia, diorang ada jugak buat slot pasal motivasi. best yo.      hidup ni perlukan motivasi. saya setuju tu. tapi banyak kata-kata semangat yang penceramah tu share, antaranya ialah "Jika anda fikirkan yang anda Boleh, Maka anda boleh" , "Kebanyakkan daripada kita gagal kerana kita fokus kepada perkara yang tidak penting, terutamanya perkara yang negatif. Oleh itu, fokus kepada apa yang kita mahu."..


Best kan? Sepatutnya hari ni aku mesti jugak pergi kat Program tu. Unfortunately , aku tak dapat pergi kat sana. Ada kerja sket. Maaf ye kengkawan :)

=) Ada masa, aku share ya dapatan aku kat program tu.

1 comment:

sha (chirp chirp) said...

bagusla awk ni suka tambah ilmu. good2! :D

btw, singgah sambil follow sini!:) #110
http://ice-chirp-chirp.blogspot.com/