Friday 5 October 2018

Sem 5 #Part 2

Hai peeps!

Ketemu lagi kita ya. Alhamdulillah.
Spoil sikit kan cerita aku yang lepas tu? So aku nak sambung. Kebetulan malam ni aku ada masa sikit so yah kita manfaatkan apa yang patut.

Aku ada mention kan pasal "masalah lain" yang aku bakal hadap time balik ke Uni? Inilah yang aku nak share ni.

Time balik kat sini haritu , flight aku sepatutnya pukul 12.10 tapi disebabkan delay ke pukul 1.40 minit petang so aku pun terpaksa rela tiba di KLIA dalam pukul 4 lebih macam tu sebab penerbangan mengambil masa dua jam setengah.

Aku sebenarnya masih panik dengan keadaan aku yang kelam kabut nak mengejar flight tu, even masa tu dah berpuluh minit berlalu. Aku rasa serabut fikiran aku memikirkan penempatan aku nanti di kolej. Hari sewaktu aku kembali ke kolej tu merupakan hari pendaftaran bilik dan kolej tempat aku stay tu menggunakan polisi "siapa cepat dia dapat" . Memandangkan flight aku delay maka aku pun lambatlah tiba di kolej. Aku sampai dalam jam 5 lebih gitu.

Aku duduk sambil termenung di hadapan pondok guard. Aku seperti hilang punca. Aku blur sekejap.

Nak stay mana?
Aku tak sempat mendaftar!
Kolej masa tu agak sunyi sebab semua orang yang tinggal berdekatan Uni aku tu pulang semula ke rumah.

Aku tengok jam. Begitu cepat masa berlalu. Mujurlah aku gunakan keringanan yang Allah beri dengan hambaNya yang bermusafir. Aku dah solat jamak Qasar  di airport sebelum berlepas.

Perut pun berbunyi. Aku masih memikirkan tempat yang sesuai untuk aku sementara aku menunggu hari Selasa untuk pendaftaran fasa ke dua.

Lalu aku mendapat ilham.
Status whatsapp? Ada apa dengan status whatsapp?

Terlintas di fikiran aku untuk menggunakan platform whatsapp untuk mendapatkan bantuan. Aku tak tahu siapa rakan-rakan yang sudah mendapat bilik dan pada masa tersebut yang tinggal di kolej. Tak pulang ke rumah.

Lalu aku pun membuat status whatsapp yang berbunyi,
"Bilik siapa yang free?"

Tidak lama selepas itu, notification whatsapp masuk. Farah menghantar pesanan di whatsappku.
"Mehla sini Nina!"

Alhamdulillah! Allah sahaja tahu perasaan aku masa tu. Walau perjalananku agak berliku juga namun ada sahaja bantuan yang dihantar olehNya.

Tuhan itu tidak pernah menzalimi hambaNya!

"Oklah Farah. Aku masih kat bawah ni . Nak makan sekejap. Rasa lapar pula!"

Aku pun menikmati makananku dengan perasaan riang gembira !

Oklah. Udah lewat malem. Nanti ada masa kita curhat lagi ya!

No comments: