Sunday 15 September 2013

eh? Kau dah jadi ustaz?

Pelik bin ajaib pula tajuk entry ni. Tu menunjukkan aku kekurangan idea. Pasal kopiah bah perkara yang aku mau cerita hari ni.

Aku selalu dengar, perempuan bertudung labuh tu lebih baik. Aku sokong tu. Walaupun aku ni bukan pengguna tudung labuh yang tetap, tapi aku suka tengok orang pakai tudung jenis tu.

Huh! Kopiah. Aku pun rasa, lelaki yang pakai kopiah ni nampak lebih baik . Walaupun aku pernah juga kan tulis dalam entri yang lalu (SINI) pasal Don't judge the book by it's cover. Tapi , aku rasa lebih smart la diorang pakai tu kopiah. Aku tau, ramai yang segan. Takut kena cakap pak ustaz ba tu kan.

ok kan gini - Image Blog Abg Beka


Jangan la bah segan-segan tu. Budayakan Kopiah ni. InsyaAllah, "keseganan " tu mesti hilang punya. Saya rasa, dengan memakai kopiah , kamu boleh terhindar dari perbuatan yang tidak senonoh. Macam tu juga dengan wanita-wanita yang bertudung labuh dan berpurdah. Walaupun ada juga kan yang kita dengar cerita-cerita yang kurang baik yang dibuat oleh orang-orang yang berpakaian macam ne. tapi jumlahnya sedikit. biasalah tu manusia. Insan. Memang pelupa. Nobody is perfect.


Tenang saya rasa nampak orang  berkopiah. Begitu juga dengan yang bertudung litup. Subhanallah! Aku suka tengok bapa aku berkopiah. Berseri wajahnya...

So, mari kita budayakan segala amalan-amalan yang baik. InsyaAllah, jika nawaitu kita betul, Allah permudahkan kita ke syurgaNya.

Kejarlah Syurga!

4 comments:

Unknown said...

alim bha tu pakai kopiah..hihi..jgn pandang orang dari luarannya gak..salam kenal

SAIDATUL NAZIAH said...

ya..gua setuju..haha..salam perkenalan jugak :)

MissNick said...

yup setuju...nampak sejuk je kan nak marah pun tak jadi hehe...

SAIDATUL NAZIAH said...

haha ... MissNick... Sedap mata memandang..salam prkenalan.