Saturday 4 May 2013

Kasihanilah Insan yang bernama wanita :)

Assalamualaikum...

sekadar hiasan :)
hari ni, tetiba idea datang. Alhamdulillah.. tak lagi blurr blurr macam haritu. tapi persoalan mesti bermain di minda kalian, kenapa tajuk entri kali ni macam sedih semacam, betul kan??

Hargai, Jangan dipermain.

perasaan? semua insan di dunia ni mempunyai perasaan. Sedih, gembira .. macam-macam lagilah. semua pun tau kan?? tapi apa yang saya nak fokuskan disini ialah perasaan cinta. Kaum Adam, jangan permainkan perasaan kaum Hawa. Kami sedar, jika dibandingkan dengan kamu, kami yang ramai. so, banyak la pilihan kamu kan? tapi, contohilah Rasulullah. Baginda sangat menghargai Insan yang bernama WANITA.

Tak Semua Lelaki Tak Baik.

saya yakin, segelintir ja lelaki yang suka permainkan hati wanita. Saya juga yakin ramai yang menghargai wanita terutamanya ibu.

Barbie Doll???
Diperingatkan!! kami bukan barbie doll yang boleh dipakai buang dan dipermainkan. kami adalah An-Nisaa' yang perlu dilindungi oleh Ar-Rijaal..

Mampukah kamu menjadi Imam??
Jangan nak dok menghina kami tak pandai masak. benda tu simple je kalau mau belajar. tapi, untuk menjadi seorang imam yang mampu memimpin makmumnya dengan baik tu bukannya mudah!! Setiap apa yang dilakukan oleh imam , pasti akan dituruti oleh makmumnya ...

Tapi Wanita,
Yakinlah akan takdir Allah. Setiap Jodoh kita telah ditentukan di Luh Mahfuz Oleh sang Pencipta. So, janganlah risau yerr .. tak jumpa jodoh didunia, InsyaAllah diakhirat sana menanti.

P/s : Laa Tahzan. Innallah ha ma'ana :)

No comments: