Sunday 5 May 2013

Bahas ou Bahas!


Alhamdulillah… usai dan selesai juga pertandingan Bahas Bahasa Melayu ala Parlimen peringkat daerah hari tu (24/04/2013). Penat memang penat, tapi Allah balas kepenatan kami tuh dengan memberi kemenangan yang melayakkan kami ke peringkat yang seterusnya.
aku, nadzreen, iskandar

muka poyo

Huh! Aku la yang tertua antara diorang ni. Nadzreen ni, form 3. Tapi bila membandingkan ketinggian kami, memang dia agak kelihatan  matang la, macam budak form 5. Tambahan pula dengan kami punya menteri ke-3, Iskandar. Dia la ketua pasukan kami ni. Kira leader la. Dia ni , baru form 4. Tapi, berfikiran matang. Rasanya.. matang lagi dia ni dari aku. Huhu..

Tapi kesian la pula ngan adik dua orang kat belakang tuh. Teda pula gambar diorang. Tapi tak pa, kalau ada masa yang terluang, kakak upload gambar korang yerr..

Apapun, ni la first time aku beraksi di depan sebagai menteri yang berhujah. Biasa la.. kalau first impression memang agak kekok la juga berhujah kat depan orang, tapi Alhamdulillah, atas semangat yang kena bagi oleh orang sekeliling, ada perubahan la juga.
halop!

Firdaus , ali. Makaseh banyak-banyak sebab tolong kami memperbaiki segala kelemahan. Cikgu Jainas juga. Makaseh cikgu. Cikgulah yang sangat banyak tolong pasukan ni sampai kami berada di tahap ni. Minta maaf cikgu, banyak betul salah yang saya buat ngan cikgu. Heheh.. almaklumlah.. insan biasa.


Harap2, team kami menang di peringkat PBU nanti. Pena, Saiful , Khairul dan cikgu Hartini menanti di final peringkat negeri nanti. Jumpa kamu di sana!