Friday 24 May 2013

Dugaan@ Cabaran hidup

Dugaan? siapa tak pernah hadapi? .. ehem. dugaan ni aku rasa sangat penting dalam hidup aku. tanpa dugaan , mesti aku sekarang ni masih hisap susu botol. hahaha. memain ja.

pelik bah kan tetiba ja aku story-morry pasal ni. aiyoo... aku harap insan yang berkenaan dengan cerita aku ni akan terbaca sal entry aku kali ni. insyaAllah. aku harap sangat. bukan nak mengenakan atau memalukan dia. tapi aku mau dia taw la lepas ni macamana mau jaga hati dan perasaan orang lain.

hm.. tempoh persahabatan kita terjalin belum sampai pun 1 tahun. baru beberapa bulan kan? aku harap , dia ingat bila. tapi sedih, dalam tempoh tu, banyak juga cerita-cerita yang agak tidak suka untuk aku dengar, timbul dari mulut sahabat-sahabat aku yang lain. aku macam tidak mau ja percaya, tapi bila aku fikir balik, dan check ngan kawan-kawan aku yang laen, hmm.. sah la cerita tu. mustahil juga diorang tipu. engko ni.. aku betul-betul mau bersahabat ngan ko. tapi, tak payah la ko tipu aku. really, agak terkilan juga aku ni sekarang dengan sikap ko.

hope u realize.
1. sal result PMR ko. aiyaa. ko kata straight A. tapi sebenarnya kurang satu A. tu bukan straight namanya.  aku jenis orang yang kawan ngan semua orang. tak kiralah orang tu macamana, yang penting boleh buat aku jadi sorang yang lebih baik :)

2. markah addmath..ko cakap dapat 60%. perrgh! aku rasa ko agak hebat la dari aku sebab markah addmath aku takla setinggi tu. rendah lagi skit. kecewa aku. kenapa aku kecewa? sebab ko tipu . sebenarnya.. markah ko bukan la gitu kan. aku tak kesah. jujur kan lebih baik? walau ko malu, tapi bagi aku jujur tu la yang pnting bagi seorang lelaki. walau markah ko 0 sekalipun, aku tetap akan kawan dengan ko.

tu la kan. cabaran namanya. mungkin ko ada alasan kan kenapa buat macam tu. Tapi tolong la lepas ni ubah sikap tu. sangat-sangat la aku kecewa tau. mungkin ko anggap aku ni macam perempuan-perempuan lain di luar sana. yang suka ambik kesempatan ngan orang lain. hm. sory sket. aku bukanlah orang yang macam tuh. kalau ko tak caye, tanyalah ngan c Nadia atau Nazurah. diorang lebih memahami aku. ko pun kenal diorang kan. cuba tanya diorang.

aku tidak mau mention nama ko disini sebab aku still mau jaga nama baik ko. maruah tuu.. ko ada ramai fren di skolah aku. yang sekelas dengan aku pun ada. ntahlah. mungkin ko berniat mau uji aku bah tu kali kan?? tapi ko silap. experimen ko tidak menjadi. haish. sedihnya.

aku harap la sangat ko akan terjumpa blog ni. harap sangat ko akan bagi penjelasan. bagi aku, penjelasan yang jujur itu lebih baik dan diberkati. ingat bro, Hukum kisas . setiap apa yang kita lakukan pasti ada balasan yang akan kita terima. banyak-banyak la taubat arr..

sudah sudah la menipu tu. tak baik. Dosa. setiap khalifah yang dilahirkan di dunia ini adalah pemimpin. one day, aku pasti ko akan berkahwin. so, macamana ko nak didik isteri, anak-anak ko dan semua ahli keluarga ko kalau sikap ko macam ni??...  i think, ko ni ok suda. solat. tidak merokok. jadi imam pun. ok. bacaan al-quran pun ok jugak. malah banyak lagi surah yang ko hafal dari aku. kalau dari segi sukan, pun ok. ko ndak la pemalas bersukan macam aku ni. malah wakil sekolah lagi kan. aku.. hahaha.. harem.

aku harap ko tidak seperti yang aku fikirkan. aku bukan orang yang suka memilih kawan yang hebat. aku suka bersahabat ngan semua orang. harap sedar la ya... InsyaAllah.

No comments: