Tuesday 26 March 2013

Peralihan Zaman :)


Assalamualaikum n hey!
Cuti kali ni, kerja aku menaip ja. Bosan.. belajar, haha … ada bah juga. Seryus! Risau giler jugak aku memikirkan SPM ni. Bukan apa, banyak saingan taw.. mau jadi guru pun, bukannya senang. Itu menandakan bahawa sekarang ni BAHAYA kalau tidak belajar secara Hard2 orang kata. Tapi, memandangkan kita ni tidak juga boleh over sangat study sampai buat kerja lain pun tak dapat, bagus jugak kan aku meluangkan masa yang sedikit untuk blog aku yang kiut miut ne kan?

J Sai, Back to the Topic …

ehem. ok.ok. kali ni kita bercerita sal topik Zaman peralihan.

J peralihan apa pulak saii??

Sabar bah .. (Keluar Bahasa sabahahanku).. kita mau mula sudah ni.
Dulu masa baby, kita tidak akan boleh terlepas dari benda ni. Mesti mau..




Haa… ada la tu yang tidak mau mengaku. Cee.. ngaku ja bah!


Ni pula zaman kita kecik2 @ kanak2. Ala.. yang orang kata zaman hingusan tuu.. hingus meleleh..kihkihkih…  gula-gula jadi tarikan utama.

Okay, ni pulak zaman remaja. Macam aku ni.. semua mau try. (hehe. Tpi aku try benda yang baik2 ja tau). tapi x semua la buat benda ni.
 




Haa. Ni zaman peralihan ke peringkat yang lebih dewasa.



Dah tua,





And then, barulah mula dekatkan diri dengan Tuhan. pergh!! Salah tu. Kita muda2 ni lah mesti sentiasa dekatkan diri dengan Tuhan supaya Iman dan Amal dapat kumpul bebanyak. Bukan sibuk melayan nafsu jak cik abang! (untuk aku jugak!)

Tu kalau panjang umur. Kalau pendek? Amacam? BAHAYA tuu…  sedangkan baby pown boleh meninggal . apatah lagi kita yang sudah tetua Bangka ni..

Tu la bah. Manusia. Sentiasa lupa. Termasuk saya sendiri. Selalu lupa, lupa, dan lupa. Itulah namanya insan. Tapi, kita yang sudah dikurniakan akal fikiran yang baik ni, mesti gunakan dengan sebaiknya.

p/s : ILMU TANPA AMAL IBARAT POHON YANG TIDAK BERBUNGA. Maaf , bahasa kasar.



6 comments:

Fittriah Alieya said...

hye Naz ! singgah sini :)

SAIDATUL NAZIAH said...

Hai Fitriah :) Makaseh :).. soryla simple ja blog ne .ehehe

iamcikmisi said...

hye ! datang follow sini . .~ nice entry =)

SAIDATUL NAZIAH said...

Cik Misi. Thanks :)

Sharinginfoz said...

Apa yg penting kita faham btl2 apa yg kita buat

SAIDATUL NAZIAH said...

betul tu Sharinginfoz..