Friday 7 June 2013

Cara Melegakan Gastrik

Assalamualaikum bloggers!
Buat apa tu? Ouh! Ada yang maseh tidur ya.. haha.. jangan sampai tak sempat sarapan pagi tau… kenapa saya cakap macam tu? Hem.. sebab hari ni saya nak bagi tips pasal cara untuk melegakan gastrik . semua sila ambik perhatian. Sediakan buku nota dan alat tulis anda. Hahaha.. just kidding tapi apa yang aku cakap pasni benda yang betul la.
Sebelum saya nak cerita pasal cara melegakan penyakit ni, lebih baik saya bagitau tentang apa itu gastrik.
Ok. Harap dengan penerangan yang serba sedikit tadi difahami lah kan.

GASTRIK

Gastrik atau istilah perubatannya, gastritis, adalah sejenis penyakit keradangan pada dinding/pengalas/mukosa perut yang mempunyai rawatan yang efektif. Lazimnya, keradangan berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter pylori (H. pylori) yang turut menjadi penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut.

 Ok , tibalah masa untuk aku bagitau macamana nak legakan sakit gastrik apabila anda diserang. Caranya mudah je. Anda tau apa ni?

jenama apapun tak kisah. asal susu pekat.

Mestilah tau bah kan. Tanya lagi. Ni susu cap junjung. Selain daripada digunakan untuk minuman atau bahan campuran dalam makanan, ia jugak boleh digunakan untuk dijadikan ubat gastrik. Bagaimana caranya… ouh.. mudah saja. Caranya ialah dengan mengambil sesudu susu ni (walaupun rasanya teramat manis kau telan je )…hah! Itu ja caranya. Tapi kot-kot ada yang tak caye. Kita hanya mengikhtiarkan je kan. Tuhan yang tentukan.. tapi InsyaAllah, memang ubat ni mujarab. Mak bapak aku ada sakit ni. Malah sakit ni selalu serang diorang. Jadi adalah member-member diorang tunjuk cara ni dan Alhamdulillah berkesan!!! So, siapa-siapa yang ada sakit gastrik ni, anda boleh cuba cara ni.

Nak tambah pendapatan ? Tekan SINI!

6 comments:

Unknown said...

Senang nye. tak payah susah2 cari ubat. Thanks for the tips!~ :D

SAIDATUL NAZIAH said...

sama2... aku pon baru tau ni darma. :)

Mawardi yunus said...

learn something here. tq

SAIDATUL NAZIAH said...

Mawardi Yunus : welkam ... :)

Anonymous said...

Saya berpandangan, gastrik adalah disebabkan oleh luka di dalam perut. Untuk mengurangkan luka, kita perlu protein yang baik. Contoh2 protein yg baik adalah pati ikanharuan, gamat dan susu lembu. Susu penuh krim ada campuran lemak kelapa sawit dan mungkin berasid.

Anonymous said...

dulu saya penah try tp bancuh dgn air panas...memang berkesan