Saturday 12 January 2013

Jawatan Ku yg Baru


Assalamualaikum All….
Alhamdulillah.. hari ni Jie dapat On9.. walaupun awal2 tahun macam ni, amatlah busy bagi SPM candidate macam Jie. So, hari ni Jie mau bercerita pasal jawatan baru yang diberi dengan aku..(hehehe kasar Nampak)…
      Aku bersyukur sebab tahun ni aku dah nak abis study kat school aku tu. Bukan apa, aku tidak mau la pegang tanggungjawab sebagai pengawas ni lama-lama. Nak kata tesion, tidak juga. Tapi kan, memikul satu amanah yang besar itu cukup2 la berat.  Pelajar2 kat school aku ni, ok2 jugak. Cuma aku harap la kan, diorang faham situasi yang kami hadapi sebagai seorang pengawas. Jangan la dok nak membenci kami ja sebab jalankan AMANAH yang dipertanggungjawabkan kepada kami.

      Haa.. tadi Jie mau bercerita pasal jawatan baru kan? Begini ceritanya.. baru2 ni, aku dilantik oleh cikgu Norazizah (warden) untuk menjadi timbalan Ketua Biro Kerohanian Asrama. Masa diberitahu oleh cikgu tu, tidak la jugak aku shock sangat. Memang aku sudah agak. Sebab tahun lepas, masa kak Azmalidah (ex-timbalan Ketua kerohanian) mau dekat2 SPM, aku disuruh mengambil alih tugasnya itu. Dan, cikgu ada jugak cakap, yang aku ni bakal2 penganti dia. Jadi, aku berfikir la secara positif. “mungkin ini ujian yang Allah bagi untuk aku. Memegang jawatan yang agak berat. Tapi takpa, Allah itu tidak akan menguji hambanya kalau hambanya itu tidak mampu menghadapi ujian yang dia berikan.”

       So, aku harapla kan.. student2 di skul aku tu dapat bagi kerjasama yang baik. Aku harap jugak, stop2 la diorang panggil aku ni ustazah ke, orang Alim ke.. ish3.. tak layak aku dipanggil begitu. Biasa2 ja bah aku ni. Tak Islamic pun . Aku Cuma seorang gadis yang Biasa dan berperwatakan Biasa. Harap2 kalau ada student skul aku yang baca entri ni, diorang faham la situasi aku ni macamana… APA YANG PENTING, KERJASAMA!-wasalam J

No comments: